Harvestgroup neemt Unamic-HCN over

Goed nieuws voor personeel UNAMIC-HCN

harvest group
Callcenter UNAMIC-HCN wordt overgenomen door de Antwerpse Harvest Group. Dat is goed nieuws voor de 213 personeelsleden van het bedrijf, dat koudweg gedumpt werd door UNAMIC-HCN. 
Een poosje geleden kondigde deze dochteronderneming van de XEROX-groep en een grote speler op de Nederlandse callcentermarkt, aan de activiteiten van hun Belgische tak stop te zetten. Hierdoor dreigden 213 medewerkers hun job te verliezen.
Het verlies van hun grootste klant, energieleverancier ENI, werd als argument gebruikt om het callcenter in Leuven te sluiten. De vakbonden reageerden echter vol onbegrip omdat hierdoor ook medewerkers op de andere projecten hun job zouden verliezen.
De UNAMIC-HCN groep investeerde al langer niet meer in hun Belgische tak. Al meer dan 18 maanden werden geen nieuwe projecten meer gezocht. Gezien het groot verloop van klanten in deze sector is een permanent  goed salesbeleid nochtans levensnoodzakelijk en heeft UNAMICX-HCN zich schuldig gemaakt aan een vorm van economische passieve euthanasie. Het bedrijf heeft een manier gezocht en gevonden om goedkoop uit België te verdwijnen. Snelle winstcijfers primeerden klaarblijkelijk over een verantwoordelijke bedrijfsvoering.
Gelukkig voor de 213 werknemers ziet de Harvest Group, een Belgisch callcenter onder de hoede van Eric Ignoul, ex-SNT en ex-IPG, dit anders. Het feit dat deze in de callcentersector bekende Belgische investeerder, bereid is om deze activiteiten verder te zetten, bewijst eens temeer dat deze sector wel levensvatbaar is.
Terwijl UNAMIC-HCN als een dief in de nacht verdwijnt, halen de bonden samen met de 213 callcenter-medewerkers opgelucht adem.